Otokar jest pierwszą turecką firmą motoryzacyjną, stosującą komputerowe wspomaganie w projektowaniu funkcjonalności i wyglądu pojazdów. Dlatego też dział badań i rozwoju traktujemy jako najważniejszy element Otokar. Projekty tutaj realizowane w 91% wykonywane są na potrzeby własne.
Skupiając się na oczekiwaniach klientów, nieustannie inwestujemy w badania i rozwój. Udział wydatków R & D w obrocie firmy w ciągu ostatnich lat wynosi 4%.
Nasi specjaliście przy projektowaniu szeroko stosują programy typu CAD, oprogramowanie do analizy komputerowej i symulacji ustawień testowych, a także mają do dyspozycji warsztaty prototypowni. Centrum R & D Otokar, jako jedyne w Turcji i jedno z nielicznych w Europie posiada komorę klimatyczną wyposażoną w hamownię oraz najwyższej wydajności hydrauliczny symulator drogowy. Ponadto, posiadamy największą w Turcji i jedną z najnowocześniejszych na świecie komorę do badań zgodności elektromagnetycznej. Dział R & D dysponuje również jednym z najnowocześniejszych na świecie i najbardziej zaawansowanym w Turcji wyposażeniem do testowania eksplozji min oraz przeprowadzania strzeleckich testów balistycznych.
Tureckie Ministerstwo Nauki, Przemysłu i Technologii w 2015 roku odznaczyło nasze Centrum R & D jako drugie najbardziej udane w Turcji mające wizję posiadania zdolności technologicznych i dominacji przy produkcji pojazdów na bazie własnej wiedzy i własności intelektualnej.
Znajdujemy się w pierwszej piątce tureckich firm zdobywających nagrody patentowe. Otokar obecnie posiada 162 patenty i wzory przemysłowe.
Testy i aprobata
Dział testów i uzyskiwania aprobaty prowadząc szczegółowe działania badawcze w oparciu o filozofię "Projektowanie niezawodnych i wytrzymałych pojazdów" wypracował wysoką reputację dla Otokar.
Tutaj wykonuje się projekty badawcze identyfikujące wyższości oraz słabe strony poszczególnych rozwiązań projektowych w celu stworzenia pojazdów najlepiej spełniających oczekiwania klientów na całym świecie i dających im przewagę konkurencyjną poprzez przekształcenie nauk fizycznych w realne rozwiązania.
Przeprowadzając przyspieszone symulacje zużycia pojazdów odpowiadające obciążeniom w realnej eksploatacji, do badań i testów używana jest nowoczesna i zaawansowana technologicznie infrastruktura, co powoduje szybszy rozwoju produktów i wdrażanie procesów konkurencyjnych pod względem czasu i kosztów.
Dział testów i uzyskiwania aprobaty działa zgodnie z normą ISO / IEC 17025 "Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcowni''. Dane są uzyskiwane i opracowywane zgodnie z definicją międzynarodowych standardów wojskowych i handlowych.
Nowoczesne centrum badawcze Otokar dostępne jest także dla wszystkich innych organizacji przemysłowych i badawczych. W zakresie swojego działania operuje w czterech głównych działach:
Jeśli macie Państwo potrzeby przeprowadzenia badań prosimy o przesłanie informacji na adres e-mail: [email protected]
W tym dziale oddziaływania środowiskowe odwzorowujące rzeczywiste warunki pracy w danym klimacie i topografii są stosowane do pojazdu za pomocą wyspecjalizowanych laboratoriów testowych. Dzięki temu pojazdy poddawane są tutaj w sposób przyspieszony obciążeniom konstrukcyjnym i termicznym, takim samym jakie mogą działać w pojeździe podczas jego realnej eksploatacji. Testy przeprowadza się w obszarach wytrzymałości, zmęczenia, wibracji, hałasu i systemów termo-aerodynamicznych. Na hydraulicznym symulatorze drogowym możliwe są przyspieszone testy symulujące realne jazdy terenowe umożliwiające badanie wytrzymałości nadwozi oraz zawieszenia. Przeprowadza się tutaj również testy dynamiczne dla pojazdów wojskowych w zakresie skuteczności prowadzenia ostrzału i namierzania celów z uwzględnieniem symulatora typu Hexapod zapewniającego sześć stopni swobody. W komorze klimatycznej wyposażonej w hamownię kontrola wilgotności i temperatury oraz symulacje obciążenia pojazdu wykonywane są w celu odwzorowania warunków środowiskowych w różnych regionach geograficznych świata. Badane są systemy ogrzewania i chłodzenia oraz zachowania termiczne pojazdów w różnych klimatach.
W tym dziale wykonywane są prace związane ze zgodnością i zakłóceniami elektromagnetycznymi. Działania badawcze i analizy przeprowadzane są w celu zapewnienia, że elektronika systemów i podsystemów może funkcjonować bez wpływu środowiska elektromagnetycznego lub bez wpływu innych urządzeń i systemów operacyjnych w tym samym środowisku. W takim zakresie, badania przewodzenia i promieniowania odporności i emisji przeprowadzane są w komorze bezechowej Otokar odwzorowującej warunki otwartej przestrzeni. Analizy zgodności elektromagnetycznej EMC odbywają się w odniesieniu do obszaru zoptymalizowanego zakresem radaru, umiejscowienia anteny i interakcji. Testy EMC mogą być wykonywane zgodnie z międzynarodowymi normami wojskowymi i komercyjnymi. Obejmują one standardy, ale nie tylko, MIL-STD-461E / F, 2004/104 / WE, 2009/64 / WE, ECE R10-04 i MIL-STD-464. Centrum testowe Otokar w zakresie EMI / EMC działa zgodnie z normą ISO / IEC 17025 "Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i testowych'', którego zakres można uzyskać za pośrednictwem strony internetowej TÜRKAK, Tureckiej Agencji Akredytacyjnej.
W tym dziale badane są zachowania pojazdów pod wpływem obciążeń dynamicznych w rzeczywistych warunkach pracy. Dynamika pojazdu, mobilność, wydajność wszystkich komponentów i podzespołów, takich jak hamulce, zawieszenia, układ kierowniczy czy parametry wydajności układu paliwowego są przekształcane przez czujniki w dane cyfrowe w kategoriach danych fizycznych, takich jak temperatura, ciśnienie, moc i moment obrotowy, komfortu, trwałości, hałas we wnętrzu czy wibracje. Dzięki temu prace konieczne do wykonania dla zaspokojenia potrzeb użytkowników są zidentyfikowane, a czas projektowania i realizacji projektów skrócony.
Projektowanie ze wspomaganiem komputerowym
W Otokar projektowanie ze wspomaganiem komputerowym jest podzielone na pięć różnych sekcji: analizy struktur, wybuchy i wystrzały, dynamika płynów, hałas i wibracje oraz dynamika pojazdu.
Badania obejmują analizy struktur zawierające liniowe lub nieliniowe naprężenia i odkształcenia na poziomie całościowym lub częściowym pojazdu. Aby osiągnąć zamierzone w projekcie statyczne i dynamiczne kryteria, analizy oddziaływania przeprowadzane są na zatwierdzonych modelach.
Sekcja prowadzi badania rozwojowe w zakresie koncepcji nadwozia odpornego na eksplozje ładunków wybuchowych, projektu fotela redukującego obrażenia osób w przypadku wybuchu miny oraz nowych materiałów, kompozytów i struktur tłumiących energię.
Ta sekcja obliczeniowa dynamiki płynów przeprowadza analizy przepływu płynów i ciepła w wielu różnych dziedzinach od aerodynamicznego zachowania się pojazdu, sprawdzania wydajności układów chłodzących silnika, badania układów wydechowych do analizy gromadzenia się pyłu wokół lusterek.
W zakresie hałasu wibracji prowadzone są badania w celu redukcji wibracji struktury i poprawy komfortu w pojazdach, jak również rozwiązywane są kwestie akustyki wewnątrz.
W próbach dynamicznych testowane są zawieszenia i osiągi pojazdów. Sprawdzane jest osiągnięcie zadanych parametrów wydajności, m.in. takich jak: przyspieszenie, hamowanie, jazda w pochyleniu, jazda wspinaczkowa, przejście nad garbem, przejście po wykopie, itp. niepotwierdzonych na etapie prototypu.
Rozwój pojazdów
Projektowanie przemysłowe
W założeniach projektowania produktów przemysłowych Otokar znajdują się rozwiązania estetyczne i ergonomiczne wynikające z funkcjonalności i innowacji. W celu dostosowania się do oczekiwań i wymagań klientów w najlepszy możliwy sposób, najnowsza wiedza i technologia Otokar są wykorzystywane we wszystkich procesach od projektowania i pierwszego szkicu aż do wprowadzenia pojazdu na rynek. Ponadto, w świetle informacji zwrotnych od użytkowników oraz badań rynkowych i nieustannego rozwoju technologii Otokar, zapewniona jest ciągłość działań badawczo-rozwojowych w każdym pojeździe.